Mitä ovat evästeet?

Kotisivumme sisältävät ns. evästeitä. Eväste on pieni tekstitiedosto jonka vierailemasi verkkosivu tallentaa tietokoneellesi. Useat verkkosivut käyttävät evästeitä mahdollistaakseen tiettyjen toimintojen käyttöä. Evästeeseen sisältyvä tieto mahdollistaa myös käyttäjän surffaamisen seurannan.

Evästeitä on kahta tyyppiä istuntokohtaisia ja pysyviä. Istuntokohtaiset evästeet häviävät kun suljet verkkoselaimesi ja pysyvät evästeet säilytetään tiettyyn aikarajaan asti tai kunnes käyttäjä tuhoaa ne. Pysyviä evästeitä käytetään esim. toiminnoissa jotka kertovat kyseisellä verkkosivuilla tapahtuneista muutoksista sitten viime vierailustasi.

Lekmer.fi:n evästeet

Verkkosivumme käyttää sekä istuntokohtaisia että pysyviä evästeitä. Pysyvät evästeet tallentavat valitsemasi asetukset. Istuntokohtaisia evästeitä käytetään ostoskorisi ja tilauksesi käsittelyssä verkkosivuillamme. Käyttämämme evästeet eivät tallenna henkilötietojasi millään tavalla.

Voiko evästeitä välttää?

Mikäli haluat kieltää evästeiden käytön voit muuntaa verkkoselaimesi asetuksia varoittamaan tai torjumaan verkkosivuja jotka käyttävät evästeitä. Voit myös sallia evästeitä tietyiltä sivuilta ja torjua muut tai ainoastaan sallia istuntokohtaisia evästeitä. Verkkoselaimesi kautta voit myös poistaa tallennetut evästeet. Lisää tietoa löydät verkkoselaimesi apusivuilta.

Mikäli selaimesi ainoastaan sallii istuntokohtaisia evästeitä voit katsoa ja lukea tietoja tuotteistamme. Jos haluat laittaa tuotteita ostoskoriin ja tehdä tilauksen edellyttää se että verkkoselaimesi sallii myös pysyvien evästeiden käyttöä.

Katumisoikeus

Voimassa olevan kuluttajasuojalain mukaan sinulla on aina 14 päivän katumisoikeus. Se tarkoittaa että asiakkaana sinulla on oikeus katua ostoasi ilmoittamalla asiasta Lekmerille 14 päivän kuluessa siitä kun sinä tai valtuuttamasi henkilö on ottanut tilatun tuotteen vastaan (harkinta-aika). Palautettava tuote on lähetettävä 14 päivän sisällä laskettuna siitä päivämäärästä kun olet ilmoittanut Lekmerille käyttäväsi katumisoikeuttasi. Tuote tulee palauttaa huolellisesti pakattuna hyvässä kunnossa ja alkuperäispakkauksessa

Mikäli olet käyttänyt tuotetta suuremmassa laajuudessa kuin mikä on välttämätöntä tuotteen ominaisuuksien tai toimivuuden tarkistamiseksi ja tämä on johtanut palautettavan tuotteen arvon alenemiseen on Lekmerillä oikeus vähentää tuotteen arvonalennusta vastaava summa sinulle palautettavasta summasta. Arvonalennus arvioidaan erikseen tapauksittain.

Katumisoikeus ja vaihto-oikeus ei koske turvaistuimia turvakaukaloita vyöistuimia istuinkorokkeita kypäriä ja pyöränistuimia mikäli tuotteen pakkaus on avattu. Tämäntyyppisille tuotteille mahdollisesti aiheutuneiden piilevien vahinkojen vuoksi tuote ei välttämättä enää täytä sille asetettuja turvallisuusvaatimuksia. Siten tuotteen vaihto tai palautus on mahdollista vain pakkauksen ollessa avaamaton.

Katumisoikeus ja vaihto-oikeus ei myöskään koske sellaisia pakkauksestaan avattuja tuotteita joiden palautus ei ole mahdollista terveys- tai hygieniasyistä. Tällaisia tuotteita ovat esim. alusvaatteet, kosmetiikkatuotteet ja liivinsuojukset.

Jos haluat lisätietoa katumisoikeudesta tutustu yleisiin ehtoihimme jotka löydät tästä.

 

Palauttaminen

Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti. Palauta kaikki tuotteet alkuperäispakkauksissa ja niin että mahdolliset laput ja etiketit ovat mukana. Pakkaa tuote niin ettei alkuperäispakkaus vahingoitu. Älä teippaa äläkä liimaa mitään suoraan tuotteen alkuperäispakkaukseen.

 

Näin palautat tuotteen helpoiten:

  1. Täytä palautuslomakkeeseen tuotteen tuotenumero nimi lukumäärä palautuskoodi ja muut palauttamiisi tuotteisiin liittyvät mahdolliset huomautukset.
  2. Liitä palautuslomake palautettavien tuotteiden mukaan.
  3. Paketoi huolellisesti ja sulje teipillä.
  4. Jätä paketti Postin noutopisteeseen edelleen kuljetettavaksi.

 

Palautus Lekmerin palautusetiketillä maksaa 0 euroa tuotteesta riippumatta. Mikäli palautat pakettisi jonkin muun yrityksen kuin Postin kautta olet itse vastuussa palautuksen kuluista.

HUOM! Asiakkaana vastaat itse taloudellisesti palautuksen saapumisesta Lekmerille. Merkitse muistiin palautuksena lähettämäsi paketin lähetystunnus ja pyydä palautuksesta myös kuitti.

Vaihto

Pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme jos haluat vaihtaa tuotteita, niin autamme sinua.

HUOM! Asiakkaana vastaat itse taloudellisesti palautuksen saapumisesta Lekmerille. Merkitse muistiin palautuksena lähettämäsi paketin lähetystunnus ja pyydä palautuksesta myös kuitti.

Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti. Palauta kaikki tuotteet alkuperäispakkauksissa ja niin että mahdolliset laput ja etiketit ovat mukana. Pakkaa tuote niin ettei alkuperäispakkaus vahingoitu. Älä teippaa äläkä liimaa mitään suoraan tuotteen alkuperäispakkaukseen.

Reklamaatio

Pyydämme sinua ystävällisesti ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme, jos haluat tehdä reklamaation tuotteelle. Huomioi, että palautusosastomme täytyy hyväksyä reklamaatiosi, jotta saat rahapalautuksen. Jos käy ilmi, että tuote ei ole viallinen vaan virhe johtuu esim kulumisesta, reklamaatiotasi ei hyväksytä. Siinä tapauksessa palautusosastomme ottaa sinuun yhteyttä.

Lue toimintaohjeet alla jos haluat reklamoida Kurio-tabletin.

Kurio

Kurion tuotteiden osalta reklamaatio tehdään suoraan Kurion asiakastukeen joka on avoinna arkisin klo 9-17. Voit soittaa +35 875 325 29 76 tai ottaa yhteyttä Kurion kotisivujen kautta www.kurioworld.com. Älä lähetä tuotetta Lekmerille ennen kuin ongelma on yritetty ratkaista Kurion taholta. Kurio tarjoaa teknistä tukea suoraan asiakkaalle joten ongelma on mahdollisesti ratkaistavissa saman tien.

365 päivän avokauppa

Lekmer tarjoaa asiakkailleen 365 päivän avokauppaa koskien tuotteita jotka ovat avaamattomissa pakkauksissa ja alkuperäiskunnossa. Jos tuotteella ei ole erityistä pakkausta vaan se toimitetaan irrallisena paketissa tulee kaikkien merkkien tarrojen etikettien jne. olla kiinni tuotteessa. Tuotetta palauttaessa sen täytyy olla alkuperäisessä kunnossa ja käyttämätön.

365 päivän avoin kauppa ei koske tuotteita joilla on rajoitettu säilyvyys tai jotka luokitellaan hygieniatuotteiksi. Tämä koskee myös turvatuotteita jotka voivat menettää toimintakykynsä ilman näkyviä ulkoisia vaurioita. 365 päivän avokauppa ei myöskään koske tuotteita jotka toimitetaan muusta kuin Lekmerin varastosta.

Synnytystakuu

Lekmerillä on synnytystakuu joka koskee kaikkia vauvatuotteita. Takuu sisältää oikeuden palauttaa tuotteet mikäli raskaus tai synnytys ei suju suunnitellusti. Takuu on voimassa 2 viikkoa lasketun synnytyspäivämäärän jälkeen. Synnytystakuuta käytettäessä tulee tuotteiden olla käyttämättömiä ja sinun on kyettävä esittämään lääkärintodistus. Tuotteet tulee palauttaa alkuperäispakkauksissa.

 

Väärä tai puuttuva tuote

Mikäli lähetyksestä puuttuu jokin tuote tai olet saanut väärän tuotteen ilmoita asiasta Lekmerin asiakaspalveluun viiden (5) päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta. Ilmoita asiakaspalveluumme mikä tuote lähetyksestä puuttuu tai on väärä niin autamme sinua saamaan oikean tuotteen.

 

Vahingoittunut tuote

Asiakkaana vastaat lähetyksen avaamisesta ja tuotteiden kunnon tarkistamisesta kolmen (3) päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta.

Mikäli paketti on vahingoittunut toimituksen aikana tulee sinun ilmoittaa vahingosta suoraan noutopaikkaan pakettia hakiessasi tai paketin toimittaneeseen kuljetusliikkeeseen. Lähetä vahinkoilmoitus Lekmerin asiakaspalveluun kolmen (3) päivän sisällä jotta voimme auttaa sinua.

Maksu

Lekmerillä voit maksaa joko luottokortilla, verkkopankin kautta suoraveloituksena (Maksuturva), laskulla tai osamaksulla. Ostaessasi laskulle tulee sinun olla yli 18-vuotias. Sinulla ei saa olla maksuhäiriömerkintöjä ja/tai aikaisempia velkoja Qlirolle, joka vastaa Lekmerin laskutuksesta. Jos valitset maksutavaksi laskun, tililaskun tai osamaksun emme voi vaihtaa toimitusosoitetta jälkikäteen.

Korttimaksu - 0 EUR

Hyväksymme tällä hetkellä maksuvälineiksi VISA- ja MasterCard-luottokortit. Maksaessasi kortilla sinulle ei koidu muita kuluja. Hyväksymme ainoastaan Suomessa myönnetyt kortit. Luottokorttimaksun käsittelee yhteistyökumppanimme DIBS nopean ja turvallisen maksun takaamiseksi.

Näin maksat kortilla:

  • Valitse kassalla maksutavaksi luottokortti. Tämän jälkeen sinut siirretään DIBSin turvalliselle maksupalvelimelle.
  • Valitse korttityyppi ja anna kortin numero voimassaoloaika turvakoodi (CVC/CVV) sekä kortin haltijan nimi. Huomaathan että e-korttia käyttäessäsi tulee kortin olla voimassa vähintään kaksi kuukautta eteenpäin.
  • Asiakkaan antamien tietojen paikkansapitävyys sekä kortin kate tarkistetaan.
  • Summa varataan ensin tililtä.
  • Kun tuotteet lähetetään Lekmeriltä veloitetaan rahat tililtäsi ja varattu summa siirtyy DIBSin kautta Lekmerille.
  • Korttitiedot käsittelevä DIBS täyttää PCI-DSS-vaatimukset.

VERKKOMAKSU (Maksuturva)

Voit valita maksun suorittamisen verkkomaksuna. Verkkomaksu kirjautuu välittömästi Lekmer.fi:lle. Maksusta ei aiheudu kuluja ja siirto tehdään Maksuturva- järjestelmän kautta suojatun yhteyden avulla.

Ohjeet verkkomaksuun:

  1. Valitse kassalla maksutavaksi verkkomaksu ja valitse tämän jälkeen pankki.
  2. Napsauta Vahvista tilaus-painiketta. Siirryt nyt pankkisi kirjautumissivulle jossa tunnistautuminen tapahtuu kuten tavallisesti.
  3. Maksun saajan tiedot ja maksettava summa näkyvät valmiiksi täytettyinä.
  4. Valitse tili jolta summa veloitetaan ja hyväksy maksu.
  5. Napsauta Takaisin kauppiaan sivulle- painiketta jolloin palaat takaisin Lekmer.fi- sivustolle.

Maksuvaihtoehdot yhteistyössä Qliron kanssa

Kun päätät maksaa ostoksesi jollakin seuraavista maksuvaihtoehdoista hyväksyt sen että Qliro käsittelee henkilötitetojasi. Katso Qliron tietosuojakäytännöt saadaksesi lisätietoa siitä miten Qliro käsittelee henkilötietojasi.

Qliro Lasku

Jos et halua maksaa heti kortilla tai verkkopankin kautta voit valita laskun maksutavaksi. Laskuoston yhteydessä pidätämme oikeuden tarkistaa luottotietosi Qliron kautta. Henkilötietojesi antaminen ja käsittely sekä luottotietojen tarkistaminen on välttämätöntä jotta voimme myöntää sinulle toivomasi luoton.

Yksityishenkilöiden laskut tulee maksaa 14 päivän sisällä ja yrityslaskut 21 päivän sisällä laskettuna siitä päivästä kun tilaus on lähetetty varastostamme. Lasku päivitetään ja lähetetään sinulle kirjeenä tai sähköpostina riippuen valitsemastasi vaihtoehdosta. Lasku tulee maksaa pankkisiirtona. Huomioi että veloitamme myös laskutusmaksun 2,90 € yksityishenkilöiltä. Lisätietoja Qliro Laskusta ja täydelliset laskutusehdot löydät täältä.

Qliro Tili ja Qliro Osamaksu

Kun valitset osamaksun saat vahvistuksen välittömästi onko luottohakemuksesi hyväksytty. Mikäli hakemustasi ei hyväksytä voit palata takaisin ja valita toisen maksutavan.

Sinulla voi olla yksi tai useampi yhtäaikainen osamaksu jolloin Qliro AB kokoaa kaikki ostokset kuukausittaiselle laskulle. Voit milloin tahansa päättää osamaksusopimuksen maksamalla jäljellä olevan summan.

Voit valita seuraavista osamaksuvaihtoehdoista
Maksutapa 6 kk 12 kk 36 kk Tili
Käsittelymaksu 29 95 EUR 39 95 EUR 39 95 EUR 0 EUR
Laskutusmaksu 3 95 EUR 3 95 EUR 3 95 EUR 3 95 EUR
Vuosikorko 0 % 0 % 14 95 % 22 00 %
Todellinen vuosikorko 1000 EUR ostoksesta
Todellinen vuosikorko 19 76 % 16 94 % 28 68 % 33 42 %
Kuukausimaksu 175 67 EUR 90 58 EUR 40 03 EUR 97 33 EUR
Maksettava kokonaismäärä 1 054 EUR 1 087 EUR 1 441 EUR 1 168 EUR

Täydelliset ehdot

Qliron täydelliset Tili- ja Osamaksu-ehdot löydät täältä.

Katso myös Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot.

Arvokupongit alennuskoodit ja lahjakortit

Jos arvokuponkiin alennuskoodiin tai lahjakorttiin liittyy ehto esimerkiksi vähimmäissumma jolla täytyy ostaa tai että se on voimassa vain tietyissä tuotekategorioissa tulee ehdon täyttyä jotta arvokuponki alennuskoodi tai lahjakortti olisi voimassa. Virheelliset tilaukset mitätöidään jälkikäteen.

Alennuskoodeja ei voida yhdistää eivätkä ne kelpaa maksuksi mahdollisiin toimituskuluihin tai laskutuslisiin. Pidätämme oikeuden mitätöidä tilaukset joissa alennuskoodiin liittyviä ehtoja ei ole täytetty tai jos henkilö tai talous käyttää useita alennuskoodeja.

Jos käytät katumisoikeutta tai avokauppaa tai teet reklamaation et voi saada takaisin suurempaa arvoa kuin mitä olet maksanut tuotteesta. Jos olet ostanut useita tuotteita arvosetelillä alennuskoodilla tai lahjakortilla joka oikeuttaa esim. 10 euron alennukseen jaetaan alennuksen arvo suhteellisesti kaikkien ostettujen tuotteiden välillä. Jos hyödynnät katumisoikeutta reklamaatiota tai avokauppaa saat takaisin tuotteen arvon kun siitä on vähennetty alennus.

Esimerkki:

  1. Ostat neljä tuotetta hintaan 12 50 €/kpl. Tuotteiden yhteenlaskettu arvo on 50 €.
  2. Saat 10 euron alennuksen alennuskoodilla. Alennus jaetaan tuotteiden kesken 2 50 €/tuote.
  3. Maksat yhteensä 40 € + mahdolliset toimitus- ja laskutuskulut.
  4. Palautat yhden tuotteista ja saat takaisin 12 5 € - 2 50 € eli yhteensä 10 €.

Alennus- ja kampanjatuotteet

Alennustuotteiden (aletuotteiden) ja kampanjatuotteiden hinnat ovat voimassa ilmoitettuun viimeiseen voimassaolopäivämäärään asti. Ellei alennus- tai kampanjatuotteille ole ilmoitettu viimeistä voimassaolopäivää on kyseinen tarjous voimassa kunnes tuote on myyty loppuun Lekmerin varastosta.

Kampanjat kuten ”osta 3 maksa 2” ovat voimassa ainoastaan yhden kerran ostokertaa kohti (ei siis esimerkiksi ”osta 6 maksa 4” tai ”osta 9 maksa 6” jne.).

Lekmeristä - Lelukauppa netissä

Lekmer on lelukauppa netissä. Lekmer tarjoaa korkean käytettävyyden, nopeat toimitukset, laadukasta palvelua ja turvallisia, luotettavia ja suosittuja leluja lapsille oikeaan hintaan. Lekmerin pyrkimys on nousta lelumarkkinoiden johtavaan rooliin ja olla Pohjoismaiden suurin lelukauppa netissä.

Lekmer perustettiin tammikuussa vuonna 2006.

Saat yhteyden asiakaspalveluumme alla olevista vaihtoehdoista.

Tel: +35 8942415985
S-posti: [email protected]

Aukioloajat: Arksin 09:00 - 15:00

 

Tiesitkö, että Lekmer löytyy myös Facebookista ja Instagramista? Klikkaa ikoneita, niin pääset sivuillemme.
 

 

1. General

Lekmer protects your personal privacy and take measures to ensure that your personal data is protected when using our services. Below is our policy regarding integrity ("Integrity Policy") that determines how Lekmer AB, CIN 556698-8035, BOX 29098, 100 52, Stockholm, Sweden, [email protected] ("Lekmer/we") is using, processing and protects your personal data. The Integrity Policy applies when Lekmer provides services and products related to purchase, service matters and other contact with Lekmer. When you agree to this policy on our website in connection with purchase of goods or disclosure of data, you agree to the processing of your personal information as set out below.

The Integrity Policy also applies to the processing of personal data made within the scope of those who choose to subscribe to our marketing services ("Subscriber").

2. Who is responsible for your personal data?

Lekmer is the data controller and has the following contact information:

• Via mail: Lekmer AB, BOX 29098, 100 52 Stockholm, Sweden
• Phone: +35 8942415985
• Email: [email protected]

Lekmer intends to process all personal data in a legal, open and fair manner in accordance with applicable law (General Data Protection Regulation).

3. When do we process your personal data?

Lekmer collects and processes personal data when you make a purchase on Lekmer’s website, use Lekmer’s support, visit Lekmer’s website or otherwise contact Lekmer. The collection and processing of personal data is mainly for the conclusion of purchase agreements and the providing of services and offers.

As a Subscriber at Lekmer we process personal data about you, such as purchase history, what deals you are interested in and how you interact with Lekmer’s website.

Lekmer also collects and updates address information through third party services for address updates.

4. What personal data do we collect and process?

Lekmer collects the following personal data about you as a customer:

  • Name and ID number (social security number or national ID)
  • Address
  • Phone number
  • Email
  • Payment details
  • Customer number
  • IP address
  • Information about your use of Lekmer's website

Lekmer collects the following personal data about you as a Subscriber at Lekmer:

  • Name and ID number (social security number or national ID)
  • Address
  • Phone number
  • Email
  • Payment details
  • Customer number
  • IP address
  • Information about your use of Lekmer's website
  • Information about products and offers you have shown interest in, your interaction with our newsletters or if you have signed up for any event
  • Details about your purchases

5. Why do we process personal data?

Lekmer processes personal data about customers for the following purposes:

  • Fulfill our obligations towards you as a customer. For example, completion of purchase, invoicing and providing of support.
  • Fulfill shipping and warranty commitments.
  • Offer general customer care and customer service. For example, answer your questions and correct incorrect data.
  • Manage the customer relationship and provide our services.
  • Assess which payment methods we can offer you. For example, credit assessments.
  • Improve and develop services, products and features.
  • Conduct market research with the ability to influence offers and services.
  • Perform risk management as well as preventing fraud.
  • Prevent abuse or inappropriate use of our services.
  • Fulfill obligations in connection with competitions.
  • Comply with applicable legislation.
  • Manage your personal account at Lekmer.

In addition to the purposes listed above, Lekmer processes personal data about Subscribers for the following purposes:

  • Enhance your experience by offering the opportunity to have pre-filled data, save favorite products, have more payment options and smarter handling of matters and complaints.
  • Provide information and customized marketing on the website, by mail, email, phone or SMS/MMS regarding Lekmer’s and selected partners’ goods and services.
  • Enable communication with you as a Subscriber via mail, email, phone or SMS/MMS.

Lekmer can also use stored personal data for statistics, market research, market and customer analyzes, business tracking and development of business systems and methods for purchasing goods and services.

6. Profiling

For Subscribers, Lekmer may process personal data through profiling. We analyze information about how you use our website, what products, services and offers you have shown interest in, information about your purchases, which of our newsletters you have interacted with, if you have signed up for any of our events and information about your account. We do this to provide you with offers we think is suitable for you and to invite you to events we think you are interested in.

You are entitled to object to such profiling at any time. Any objection may be emailed to [email protected] Upon receiving your notification, Lekmer will stop processing your personal data for this purpose.

7. Legal bases for processing personal data

All collection and processing of personal data is based on a legal basis. Your personal data may be processed in order to fulfill an agreement with you as a customer, for example, to implement the purchase of goods and fulfill our commitments.

Your personal data may be processed if you have given an explicit consent. In order for the consent to be valid it must be voluntary, specifically, informed and represent an unambiguous approval. We also process data about you as a Subscriber to manage and obtain information about your purchases. Furthermore, Lekmer stores your behavior on our website, your interest in our offers and products as well as your interaction with us in order to fulfill our commitment to provide you with personal offers.

Your personal data may also be processed on the basis of an interest of balance. This applies, for example, to the process of making a limited segmentation of customers. Lekmer never handle sensitive personal data based on a balance of interests and does not perform automated processing without your consent.

In some cases Lekmer has a legal obligation to process personal data, for example, to comply with the requirements of accounting and taxation laws. All such processing of personal data is made in accordance with legislative requirements.

8. How long do we store personal data?

Lekmer stores personal data as long as it is necessary to fulfill the purposes for which the data was collected. However, your personal data may be stored for a longer period of time if it is necessary due to legislative requirements or to monitor Lekmer’s legal interests.

As a Subscriber, your personal data is stored as long as you consent to the processing.

9. Access to stored personal data

Lekmer may disclose personal data to other companies that are part of the same group as Lekmer and collaborators to fulfill our commitments as well as for the purposes mentioned above. In order to ensure that we have the correct address information about you, Lekmer may also provide your information to companies that provide address updates.

Data disclosed to third parties is only used to provide the above mentioned services for you, such as shippers in connection with delivery of goods, media agencies for the distribution of marketing and credit reporting agencies or debt collection agencies for credit checks, identity checks and collection of claims.

We will never transfer your personal data for marketing purposes to third parties outside the Lekmer Group and our collaborators. We will also not sell your personal data to third parties without your permission. Lekmer may disclose your personal information if it is necessary to comply with applicable laws or government requirements, to safeguard Lekmer's legal interests or to detect or prevent fraud and other security or technical issues.

Lekmer always strives to store personal data within the EU/EEA. The data may be transferred and processed in a non-EU/EEA country (third country). All transfers is made in accordance with applicable legislation and concerned data subjects will be notified.

10.How do we protect your personal data?

We have taken technical and organizational measures to protect your data from loss, manipulation and unauthorized access. We are continuously adjusting our security measures in accordance with the progress and developments in the technical field. To make card purchases as secure as possible, all data is sent in an encrypted form. This means that the information is transmitted via a secure connection and that your personal data cannot be read by third parties. For card purchases, we collaborate with an authorized payment agent that helps us to instantly check with the bank that the card is valid for purchase. Our payment agent processes your card details in accordance with the international security standard PCI DSS developed by VISA, MasterCard, Diners, American Express and JCB card companies. This means that the security is very high when processing your card details. When you pay by card, we reserve the right to carry out an identity check.

Lekmer may allow third parties to use your personal data for marketing purposes upon request by us to promote our products and services. We will never allow a third party to use your personal information to conduct their own marketing towards you.

In case of a personal data breach, Lekmer undertakes to report this to the the Swedish Data Protection Authority without undue delay and within 72 hours of the incident being known. If such notification can not be made within 72 hours, Lekmer shall state the reasons for the delay in the notification and information will be sent to as soon as possible.

Lekmer undertakes to inform you as soon as possible if you are affected by a personal data breach and take all necessary precautions.

11. What are your rights?

Lekmer will, at your request or on its own initiative, rectify, erase, disassociate or supplement your personal data if the data is found to be incorrect, incomplete or misleading.

As a data subject, you have the right to request:

1. Access to your personal data. You have the right to have a filing extract or a copy of all personal data Lekmer is processing about you. This right can be used free of charged once per year at any time through a signed request. The filing extract shall contain information about the data stored about you, the purpose of the processing and if data has or shall be transferred to a third party. Furthermore, the filing extract must contain information about where the data has been retrieved (if not collected from you), whether the data is subject to automated decision making (including profiling) and the predicted time period Lekmer intends to store the data (or the criteria used to determine this period). You are also entitled to receive information about the rights listed below.

2. Rectification of your personal data. Upon request, Lekmer will correct incorrect or incomplete processed data without unnecessary delay.

3. Erasure of your personal data. You are entitled to request that your personal data is erased if the storage of data no longer is necessary for the purpose for which it was collected. If there is a legislative requirement to store your personal data or if there are other legitimate reasons why Lekmer must store your data, such as unpaid debts, your personal data can not be erased. We will end all processing of personal data for other purposes than complying with the legislation.

4. Restriction of processing. You are entitled to request that your personal data be processed for certain restricted purposes. For example, you may request a restriction when you believe your information is incorrect and you have requested a correction. While the accuracy of the data is being investigated, its treatment will be restricted.

If Lekmer has disclosed your personal data to a third partiy, we will notify each recipient of any rectifications, erasure of data as well as restriction of the processing of data.

If your personal data is stored at Lekmer, you have the right to data portability. That means the right to, under certain conditions, extract and transfer your personal data in a structured, widely used and machine-readable format to another personal data controller.

If Lekmer is processing personal data based on a balance of interest, you have the right to object to such processing. In the case of opposition, Lekmer will continue the processing only if there are more compelling interests to do so. Lekmer has the burden of proof for such reasons.

You may object to your personal data being processed for direct marketing for free at any time.. Lekmer does not process your personal data for direct marketing purposes if you oppose to such treatment. Once we have received your objection, we will cease to process your personal data for such marketing purposes. Any objection may be sent to [email protected] If you have consented to Lekmer storing and using your personal data for marketing purposes, you may revoke that consent at any time. Such recall may be limited to only part of the treatment, such as direct marketing.

As a data subject, you own the right to file any complaints regarding the processing of your personal data to the Swedish Data Protection Authority.

You can either contact us by sending a letter to our customer service, Lekmer AB, BOX 29098, 100 52 Stockholm, Sweden or email us at [email protected] Your requests will be answered by Lekmer as soon as possible and no later than one month. If Lekmer does not intend to meet your wishes within the specified time, Lekmer is required to motivate why.

12. Use of cookies and other tracking techniques

Our website uses cookies and other tracking techniques to enhance your online experience. You will find more information about this in our cookie policy.

Lekmer uses, among other things, Google's advertising services. You can read more about Google's collection, sharing, and use of data here.

13. Possible changes of lekmer’s integrity policy

Lekmer reserves the right to make changes to this Integrity Policy at any time. Lekmer will inform you with reasonable notice if the Integrity Policy changes. If you do not accept the amended Integrity Policy, you are entitled to terminate the agreement with Lekmer before it enters into force. You can terminate the agreement by contacting Lekmer.

14. COntact information to the data controller

We are protecting our customers' personal data! Do not hesitate to contact us if you have any questions about how we process your personal data, this privacy policy or if you wish to request a filing extract.

Our contact information:

Lekmer AB
BOX 29098
100 52 Stockholm
Sweden

Phone: +35 8942415985
Email: m[email protected]
Business register: Bolagsverket
CIN 556698-8035

Toimituskulut Suomeen ovat 4 90 euroa. Yli 100 euron tilaukset (sisältäen mahdolliset arvokortit alennuskoodit tai lahjakortit) ilman toimitusmaksua.

Toimitus

Toimitamme vain Suomeen (mukaanlukien Ahvenanmaan). Jos tilaat Suomen rajojen ulkopuolelle pidätämme oikeuden perua tilauksesi. Toimitusaika on tavallisesti 2-5 arkipäivää Suomessa. Pyhäpäivien sekä suurten kampanjoiden molemmin puolin voi toimitusaika olla jopa 7 päivää. Tuotteita joita meillä ei ole varastossa ei yleensä voida tilata. Kaikista toimituksista lähetetään ilmoitus. Tuotteiden luovutus-/toimitustilanteessa teidän tulee aina näyttää henkilöllisyystodistus. Ainoastaan henkilö jonka nimi on paketissa saa noutaa sen noutopaikasta/postitoimistosta. Jos haluatte vaihtaa paketissa olevan nimen tai jättää paketin pidemmäksi aikaa postitoimistoon (jos se on mahdollista) peritään 20 euron lisämaksu. Paketti täytyy noutaa 14 päivän sisällä jotta sitä ei lähetettäisi takaisin.

Itella kirjelähetys – korkeintaan 1 kg

Tavarakirje toimitetaan suoraan postilaatikkoosi ja siinä tapauksessa että lähetys on liian suuri mahtuakseen postilaatikkoon saat siitä ilmoituksen. Silloin noudat lähetyksen lähimmästä noutopisteestä/postista.

Itella – 1 kg - 20 kg

Koskee tilauksia jotka ovat painoltaan alle 20 kg. Lähetys saapuu lähimpään noutopisteeseen esimerkiksi elintarvikekauppaan. Sinulle lähetetään tekstiviesti jossa ilmoitetaan mistä voit noutaa paketin. Paketti täytyy noutaa 7 päivän sisällä jotta sitä ei lähetettäisi takaisin.

Väärä tai puuttuva tuote

Mikäli lähetyksestä puuttuu jokin tuote tai olet saanut väärän tuotteen ilmoita asiasta Lekmerin asiakaspalveluun viiden (5) päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta. Ilmoita asiakaspalveluumme mikä tuote lähetyksestä puuttuu tai on väärä niin autamme sinua saamaan oikean tuotteen.

Vahingoittunut tuote

Asiakkaana vastaat lähetyksen avaamisesta ja tuotteiden kunnon tarkistamisesta kolmen (3) päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta.

Mikäli paketti on vahingoittunut toimituksen aikana tulee sinun ilmoittaa vahingosta suoraan noutopaikkaan pakettia hakiessasi tai paketin toimittaneeseen kuljetusliikkeeseen. Lähetä vahinkoilmoitus Lekmerin asiakaspalveluun kolmen (3) päivän sisällä jotta voimme auttaa sinua.

Taustatietoja

1.1 Nämä yleiset ehdot (”yleiset ehdot”) koskevat sinua kun teet kuluttajana (”asiakas”) tilauksen osoitteen www.lekmer.fi ja muiden siihen liittyvien sivujen (”verkkosivusto”) kautta. Sopimus solmitaan sinun ja Lekmerin yhtiön rek.nro 556698-8035(”Lekmer”) välillä. Tarkat yhteystiedot ja muut Lekmeriä koskevat tiedot löydät verkkosivustolta. Yleiset ehdot koskevat ainoastaan kuluttaja-asiakkaita.

1.2 Asiakkaan on oltava vähintään 18-vuotias tehdäkseen tilauksen verkkosivuston kautta. Lekmer ei Ruotsin lainsäädännön mukaisesti hyväksy mitään luotto-ostoksia henkilöiltä jotka ovat alle 20-vuotiaita. Lekmer varaa oikeuden hylätä asiakkaan tilauksen tai muuttaa sitä (jos asiakas on esim. antanut väärät henkilötiedot ja/tai hänellä on merkintä luottotiedoissa).

1.3 Lekmer ei ole korvausvelvollinen jos tuotteet on myyty loppuun tai jos verkkosivustolla on kuva- tai painovirheitä (esim. tuotteiden kuvauksissa tai teknisissä tiedoissa olevat virheet) virheellisiä hintoja ja hinnantasauksia (kuten toimittajien muuttamat hinnat ja valuuttamuutokset) tai virheellisiä tietoja tuotteen varastotilanteesta. Lekmerillä on oikeus korjata mitä tahansa tällaisia virheitä sekä koska tahansa muuttaa tai päivittää tietoja. Jos asiakkaan tilaamalle tuotteelle on ilmoitettu virheellinen hinta Lekmerluonnollisesti ilmoittaa asiasta asiakkaalle ja odottaa että asiakas hyväksyy korjatun hinnan ennen kuin Lekmer jatkaa tilausprosessia. Kaikki verkkosivustolla olevat kuvat on tarkoitettu ainoastaan esimerkeiksi. Tällaiset kuvat eivät takaa asiakkaan vastaanottamien tuotteiden määrää tai tuotteen tarkkaa ulkonäköä toimintaa tai alkuperää. Lekmer ei ole vastuussa mistään tiedoista joita kolmannet osapuolet ovat antaneet verkkosivustoa varten.

1.4 Verkkosivusto ja kaikki sen sisältö on Lekmerin tai sen lisenssinantajien omaisuutta. Tiedot on suojattu immateriaalioikeuksia ja markkinointia koskevalla lainsäädännöllä. Tämä tarkoittaa että tuotemerkkien yritysnimien tuotenimien kuvien grafiikan ja sommittelun sekä tuotteita palveluita ja muuta sisältöä koskevien tietojen kopiointi tai käyttö ilman Lekmerin etukäteen antamaa kirjallista hyväksyntää on kiellettyä.

  • Sopimukset ja tilaukset

    2.1 Asiakkaan on hyväksyttävä yleiset ehdot voidakseen tehdä tilauksen verkkosivuston kautta. Hyväksymällä yleiset ehdot asiakas sitoutuu noudattamaan yleisiä ehtoja kokonaisuudessaan ja vahvistaa lukeneensa tiedot jotka koskevat henkilötietoja ja evästeitä ja hyväksyy niiden käytön Lekmerin tietosuojakäytännön mukaisesti.

    2.2 Ostosopimus syntyy kun Lekmer on vahvistanut asiakkaan tilauksen ja asiakas on vastaanottanut tilausvahvistuksen sähköpostitse Lekmeriltä. Lekmer kehottaa asiakasta säilyttämään tilausvahvistuksen mahdollisen myöhemmän Lekmerin asiakaspalvelun kanssa käytävän tilausta koskevan viestinnän varalta. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus kunnes Lekmer on vahvistanut sen. Jos tilaus peruutetaan Lekmer palauttaa asiakkaan tai hänen maksu- tai luottokorttiyhtiönsä tilaukseen liittyen suorittamat maksut.

  • Asiakastiedot jne.

    3.1 Kun asiakas tekee tilauksen pyydetään häntä antamaan tietyt henkiötiedot. Asiakas vahvistaa että annetut tiedot ovat oikein ja täydellisiä ja hän on vastuussa kaikista annetuissa tiedoissa olevista virheistä. Tietoja siitä kuinka Lekmer käsittelee henkilötietoja on annettu Lekmerin tietosuojakäytännössä.

  • Hinnat kulut ja maksu

    4.1 Verkkosivustolla annetut hinnat koskevat ainoastaan verkkosivuilla tehtyjä tilauksia. Kaikki hinnat on ilmoitettu valuutassa euro ja sisältävät ALV:n. Hinnat eivät sisällä maksu- ja toimituskuluja jotka on ilmoitettu erikseen.

    4.2 Asiakas voi maksaa ostoksensa verkkosivustolla määritetyillä tavoilla. Lue lisää tarjoamistamme maksutavoista ja alennuksista. Lekmerillä on oikeus veloittaa asiakasta jo tilauksen yhteydessä ellei asiakas ole valinnut ja Lekmer hyväksynyt laskutusta tai muuta vastaavaa maksutapaa. Laskutuksen tai osamaksun yhteydessä Lekmer tai sen kumppanit voivat hankkia asiakkaan luottotiedot kolmannelta osapuolelta. Tällaisessa tapauksessa asiasta ilmoitetaan sinulle. Lekmer varaa oikeuden olla tarjoamatta kaikkia maksutapoja kaikkina aikoina tai vaihtoehtoisesti muuttaa maksutapaa jos asiakkaan valitsema maksutapa ei jostain syystä toimi tilausta täytettäessä. Huomaa että käytettävissä olevia maksutapoja koskevat rajoitukset on ilmoitettu verkkosivustolla.

  • Erikoistarjoukset

    Lekmerillä saattaa ajoittain olla verkkosivustolla tarjouksia joiden ehdot ovat suotuisammat näissä yleisissä ehdoissa määritettyihin verrattuna esim. maksuun tai pidennettyyn peruutusoikeuteen liittyen. Tällaiset ehdot ovat voimassa erikoistarjouksen ajan sekä Lekmerin määrittämien tiettyjen tuotteiden kohdalla. Lekmer varaa oikeuden peruuttaa tällaiset erikoistarjoukset koska tahansa. Kun erikoistarjous päättyy tai peruutetaan näitä yleisiä ehtoja sovelletaan ilman mitään muutoksia. Kaikki verkkosivuston tiettyjä tuotteita koskevat tarjoukset ovat voimassa vain rajoitetun ajan tai kunnes tuotteet on myyty loppuun.

  • Toimitus ja kuljetus

    6.1 Varastossa olevat tuotteet toimitetaan yleensä verkkosivustolla ilmoitettujen arkipäivien kuluessa. Ellei toisin sovita (esim. varattaessa tuotteita joita ei ole varastossa) toimitus tapahtuu 30 arkipäivän kuluessa siitä kun Lekmer on vahvistanut tilauksen kirjallisesti tilausvahvistuksen avulla. Lisätietoja Lekmerin tuotetoimituksista sekä toimitusehdoista löydät täältä.

    6.2 Arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tilausvahvistuksessa kassalla ja/tai verkkosivustolla kyseisen tuotteen sivulla. Mikäli toimitus viivästyy Lekmer ilmoittaa asiasta sinulle ja jatkaa tilauksen valvomista. Ellei toisin ole nimenomaisesti sovittu ja jos toimitus viivästyy yli 30 arkipäivää asiakkaasta riippumattomista syistä sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi.

    6.3 Jos paketti on noudettava tietystä toimituspaikasta asiakas noutaa sen ilmoituksessa määritetyn ajan kuluessa. Paketit noudetaan yleensä henkilökohtaisesti voimassa olevaa henkilötodistusta ja tilausnumeroa käyttäen. Asiakas saa toimituksesta ilmoituksen jossa määritetään koska ja mistä paketti on noudettavissa tai vastaanotettavissa. Ilmoitus saatetaan lähettää sähköpostitse tavallisen postin välityksellä ja jos asiakas on antanut matkapuhelinnumeronsa myös puhelimitse tai tekstiviestillä. Lekmerillä on oikeus periä asiakkaalta 30€ maksu jos pakettia ei noudeta.

  • Peruutusoikeus

    7.1 Kun asiakas ostaa tuotteita verkkosivustolta hänellä on sovellettavan kuluttajalainsäädännön mukainen 14 päivän peruutusaika. Tämä tarkoittaa että asiakkaalla on oikeus peruuttaa mikä tahansa ostos ilmoittamalla siitä Lekmerille 14 päivän kuluessa siitä kun asiakas tai hänen edustajansa on vastaanottanut tilatun tuotteen (peruutusaika).

    7.2 Peruutusoikeus ei koske seuraavia tuotteita:
    (a) tuotteet jotka on valmistettu asiakkaan määritysten mukaisesti tai muuten selkeästi yksilöity
    (b) tuotteita joiden sinetit on rikottu ei ehkä voida palauttaa terveydensuojelu- tai hygieniasyistä (esim. alusvaatteet kosmetiikka uima-asut kuivaajat ja vastaavat tuotteet partakoneet sähköiset hammasharjat vaa'at sähkötyynyt ja jalkakylvyt)
    (c) ääni- tai kuvatallenteet (esim. CD-levyt) tai tietokoneohjelmistot joiden sinetti on avattu toimituksen jälkeen
    (d) digitaalinen sisältö joka on toimitettu muuten kuin aineellisen välineen avulla (esim. tietokoneohjelmat sovellukset pelit musiikki videot tai tekstit jotka ladataan tai välitetään suorana internetin välityksellä).

    7.3 Hyväksymällä nämä yleiset ehdot asiakas ymmärtää ja hyväksyy että peruutusoikeus ei ole voimassa minkään digitaalisen sisällön kohdalla jota ei ole toimitettu aineellisen välineen avulla.

    7.4 Jos asiakas tilaa tuotteen jota peruutusoikeus ei koske asiasta ilmoitetaan asiakkaalle selkeästi. Jos tuotteessa on sinetti asiakas ei saa rikkoa sinettiä mikäli haluaa käyttää peruutusoikeuttaan. Peruutusoikeuden voimassaolo lakkaa kun asiakas rikkoo sinetin. Sineteiksi katsotaan myös kaikki tekniset sinetit (esim. sarjanumero).

    7.5 Jos asiakas haluaa peruuttaa ostoksen asiakkaan on ennen peruutusajan päättymistä lähetettävä selkeä viesti Lekmerille täällä määritetyllä tavalla. Viestissä asiakkaan on ilmoitettava nimensä osoitteensa ja muut asiaankuuluvat tiedot kuten esim. tilauksen viite laskunumero sekä tuotteen nimi. Jos asiakas ei halua käyttää edellä mainittua vaihtoehtoista viestiä hän voi käyttää kansallisen Kilpailu- ja kuluttajaviraston peruutusoikeutta koskevaa vakiolomaketta (katso linkki sivustolta kkv.fi).

    7.6 Jos asiakas käyttää peruutusoikeuttaan asiakas on vastuussa tuotteen kunnosta tuotteen vastaanottamisen jälkeen sekä palautuskuljetuksen aikana. Tuote on palautettava 14 päivän kuluessa siitä kun Lekmerille ilmoitettiin peruutuksesta. Tuote on lähetettävä hyvin pakattuna hyvässä kunnossa ja alkuperäisessä laatikossaan ja/tai pakkauksessaan. Kaikki palautukset on lähetettävä Lekmerille noudattaen verkkosivustolla ilmoitettuja tapoja ja ohjeita jotka löydät täältä.

    7.7 Lekmer voi koska tahansa tarjota ilmaisen palautuksen tietyille tuotteille. Jos ilmainen palautus on voimassa siitä ilmoitetaan verkkosivustolla asianmukaisella tuotetta koskevalla sivulla.

    7.8 Kun asiakas peruuttaa ostoksensa Lekmer palauttaa summan jonka asiakas on maksanut tuotteesta toimitusmaksut mukaan lukien. Palautus ei kata lisätoimituskuluja jotka johtuvat siitä että asiakas on valinnut muun kuin Lekmer tarjoaman vakiotoimituksen. Jos vain osa tilauksesta palautetaan toimituskuluja ei palauteta. Lekmerillä on oikeus vähentää palautettavasta summasta määrä joka vastaa tuotteen arvonalennusta verrattuna tuotteen alkuperäiseen arvoon jos ja siinä määrin kuin tällainen arvonalennus johtuu siitä että asiakas on käsitellyt tuotetta enemmän kuin sen toiminnan tai ominaisuuksien määrittämiseksi on välttämätöntä.

    7.9 Lekmer maksaa summan takaisin ilman aiheetonta viivästystä mutta kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä jona Lekmer vastaanotti asiakkaan peruutusilmoituksen. Lekmer voi kuitenkin siirtää takaisinmaksua kunnes Lekmer on vastaanottanut tuotteen tai asiakas on toimittanut tuotteen palautuksesta todisteen esim. toimitustodistuksen muodossa. Takaisinmaksu suoritetaan asiakkaalle asiakkaan valitsemaa maksutapaa käyttäen ellei toisin sovita tai mikäli tällaiselle takaisinmaksulle on jokin este.

  • Takuut ja valitukset

    8.1 Tietyillä Lekmerin tuotteilla saattaa olla takuu. Tiedot kutakin tuotetta koskevasta takuuajasta ja erityisehdoista on annettu verkkosivustolla tai näissä yleisissä ehdoissa. Tuotetakuut kattavat ainoastaan valmistusvirheet eivätkä siten koske mitään vikaa joka johtuu jostakin tuotteen toimintoa tai ulkonäköä koskevasta yksittäisestä muutoksesta esim. tuotteen uudelleenrakentaminen parannus tai muu konfiguraatio. Asiakkaan tilausvahvistus toimii takuutodistuksena.

    8.2 Valitusoikeus koskee tuotteita jotka ovat sovellettavan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisesti viallisia. Asiakkaan joka haluaa käyttää tuotetta koskevaa valitusoikeuttaan on otettava Lekmeriin yhteyttä mahdollisimman pian vian havaitsemisen jälkeen verkkosivustolla annettuja yhteystietoja käyttäen. Valitusten jotka asiakas on tehnyt kahden kuukauden sisällä vian havaitsemisen jälkeen katsotaan aina tehdyn asianmukaisessa ajassa. Asiakkaalla on oikeus tehdä valitus verkkosivuilta ostetuista tuotteista kohtuullisessa ajassa tuotteen vastaanottamisesta.

    8.3 Lekmer vastaa kaikkien hyväksyttyjen valitusten aiheuttamien palautusten kuljetuskustannuksista.

    8.4 Kun valituksen kohteena ollut tuote on palautettu ja valitus on hyväksytty Lekmer maksaa asiakkaalle sovellettavan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisen hyvityksen. Lekmer pyrkii tekemään suorituksen 30 päivän kuluessa päivästä jona Lekmer on vastaanottanut valituksen mutta suoritus voi viipyä tuotteen luonteesta riippuen. Lekmer varaa oikeuden hylätä minkä tahansa valituksen jos tuote ei osoittaudu vialliseksi sovellettavan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisesti. Valitusten suhteen Lekmer noudattaa ohjeita jotka kuluttajariitalautakunta (ks. www.kuluttajariita.fi)on antanut.

  • Linkit

    Lekmer saattaa tarjota linkkejä muille verkkosivustoille jotka eivät oleLekmerin hallinnassa. Myös verkkosivustot jotka eivät ole Lekmerin hallinnassa saattavat tarjota linkkejä verkkosivustolle. Vaikka Lekmer pyrkii varmistamaan että Lekmer tarjoaa linkkejä ainoastaan verkkosivustoille joilla noudatetaan Lekmerin tietosuojakäytäntöä vastaavia henkilötieto- ja turvallisuussäännöksiä Lekmer ei ole vastuussa minkään sellaisten tietojen tai henkilötietojen turvallisuudesta tai luottamuksellisuudesta joita asiakas antaa toisilla verkkosivustoilla. Asiakkaan on oltava varovainen ja luettava henkilötietoja koskevat säännökset joita noudatetaan kyseisellä verkkosivustolla.

  • Ylivoimainen este

    Lekmer ei ole vastuussa mistään viivästyksistä jotka aiheutuvat olosuhteista joihin Lekmer ei voi vaikuttaa. Tällaisia ovat esim. yleiset työtaistelut sotatoimet tulipalot salamointi terrori-iskut virallisten määräysten muutokset tekniset ongelmat viat voima-/tele-/tietokoneyhteyksissä tai muussa viestinnässä sekä alihankkijoiden toimittamien palveluiden viat ja viivästykset jotka johtuvat edellä mainituista olosuhteista. Tällaisissa tilanteissa velvollisuus vahingonkorvauksiin ja muihin toimenpiteisiin raukeaa. Mikäli tällainen tilanne ilmenee Lekmer ilmoittaa siitä asiakkaalle sekä tilanteen alkaessa että päättyessä. Jos tilanne on kestänyt yli kahden kuukauden ajan sekä asiakkaalla että Lekmerillä on oikeus keskeyttää ostos välittömin seurauksin.

  • Yleisiä ehtoja koskevat muutokset

    Lekmer varaa oikeuden muuttaa näitä yleisiä ehtoja koska tahansa. Kaikki näitä yleisiä ehtoja koskevat muutokset julkaistaan verkkosivustolla. Muutokset astuvat voimaan kun asiakas on hyväksynyt yleiset ehdot (uuden ostoksen yhteydessä tai verkkosivustoa selatessaan) tai vaihtoehtoisesti 30 päivän kuluttua siitä kun Lekmer on ilmoittanut asiakkaalle muutoksista. Lekmer kuitenkin suosittelee että asiakas käy verkkosivustolla säännöllisesti saadakseen tietoa yleisiä ehtoja koskevista muutoksista.

  • Erotettavuus

    Mikäli jokin toimivaltainen tuomioistuin viranomainen tai välimiesoikeus katsoo jonkin tämän sopimuksen kohdan olevan pätemätön tai toimeenpanokelvoton kyseinen kohta muilta osiltaan sekä kaikki muut kohdat jäävät voimaan ja täytäntöönpanokelpoisiksi suurimmassa sovellettavan lain sallimassa laajuudessa. Kaikki pätemättömiksi tai toimeenpanokelvottomiksi todetut kohdat korvataan asiaan liittyvän oikeudellisen ohjauksen ja neuvojen mukaisesti.

  • Sovellettava lainsäädäntö ja erimielisyyksien ratkaiseminen

    13.1 Kaikki erimielisyydet ratkaistaan pääsääntöisesti sopimalla Lekmerin asiakaspalvelun kanssa käytyjen keskustelujen jälkeen.

    13.2 Jos erimielisyyttä ei saada ratkaistua yksimielisesti Lekmerin asiakaspalvelun kanssa, asiakas voi kääntyä kuluttajariitalautakunnan puoleen. Asiakas voi tehdä valituksen myös suoraan verkossa EU-komission verkkovälitteisen riidanratkaisupalvelun kautta. Jos asiakas tekee valituksen tämän palvelun kautta, se lähetetään automaattisesti oikean kansallisen riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi. Riidanratkaisuelin ottaa yhteyttä Lekmerin ja erimielisyys pyritään ratkaisemaan ilman tuomioistuinta. Erimielisyystilanteissa Lekmer noudattaa Suomen kansallisen kuluttajariitalautakunnan tai muiden Euroopan maiden vastaavien viranomaisten päätöksiä.

    13.3 Kaikki näiden yleisten ehtojen tulkintaa tai soveltamista koskevat erimielisyydet kuuluvat Suomen lainsäädännön piiriin, jonka mukaan niitä myös tulkitaan, ja ne ratkaistaan kohdassa 13.2 mainittujen käytänteiden mukaisesti tai lopulta Suomen tuomioistuinten toimesta.


Nämä yleiset ehdot on laatinut Lekmer 2014-06-13

Maksu

Lekmerillä voit maksaa joko luottokortilla, verkkopankin kautta suoraveloituksena (Maksuturva), laskulla tai osamaksulla. Ostaessasi laskulle tulee sinun olla yli 18-vuotias. Sinulla ei saa olla maksuhäiriömerkintöjä ja/tai aikaisempia velkoja Qlirolle, joka vastaa Lekmerin laskutuksesta. Jos valitset maksutavaksi laskun, tililaskun tai osamaksun emme voi vaihtaa toimitusosoitetta jälkikäteen.

Korttimaksu - 0 EUR

Hyväksymme tällä hetkellä maksuvälineiksi VISA- ja MasterCard-luottokortit. Maksaessasi kortilla sinulle ei koidu muita kuluja. Hyväksymme ainoastaan Suomessa myönnetyt kortit. Luottokorttimaksun käsittelee yhteistyökumppanimme DIBS nopean ja turvallisen maksun takaamiseksi.

Näin maksat kortilla:

  • Valitse kassalla maksutavaksi luottokortti. Tämän jälkeen sinut siirretään DIBSin turvalliselle maksupalvelimelle.
  • Valitse korttityyppi ja anna kortin numero voimassaoloaika turvakoodi (CVC/CVV) sekä kortin haltijan nimi. Huomaathan että e-korttia käyttäessäsi tulee kortin olla voimassa vähintään kaksi kuukautta eteenpäin.
  • Asiakkaan antamien tietojen paikkansapitävyys sekä kortin kate tarkistetaan.
  • Summa varataan ensin tililtä.
  • Kun tuotteet lähetetään Lekmeriltä veloitetaan rahat tililtäsi ja varattu summa siirtyy DIBSin kautta Lekmerille.
  • Korttitiedot käsittelevä DIBS täyttää PCI-DSS-vaatimukset.

VERKKOMAKSU (Maksuturva)

Voit valita maksun suorittamisen verkkomaksuna. Verkkomaksu kirjautuu välittömästi Lekmer.fi:lle. Maksusta ei aiheudu kuluja ja siirto tehdään Maksuturva- järjestelmän kautta suojatun yhteyden avulla.

Ohjeet verkkomaksuun:

  1. Valitse kassalla maksutavaksi verkkomaksu ja valitse tämän jälkeen pankki.
  2. Napsauta Vahvista tilaus-painiketta. Siirryt nyt pankkisi kirjautumissivulle jossa tunnistautuminen tapahtuu kuten tavallisesti.
  3. Maksun saajan tiedot ja maksettava summa näkyvät valmiiksi täytettyinä.
  4. Valitse tili jolta summa veloitetaan ja hyväksy maksu.
  5. Napsauta Takaisin kauppiaan sivulle- painiketta jolloin palaat takaisin Lekmer.fi- sivustolle.

Maksuvaihtoehdot yhteistyössä Qliron kanssa

Kun päätät maksaa ostoksesi jollakin seuraavista maksuvaihtoehdoista hyväksyt sen että Qliro käsittelee henkilötitetojasi. Katso Qliron tietosuojakäytännöt saadaksesi lisätietoa siitä miten Qliro käsittelee henkilötietojasi.

Qliro Lasku

Jos et halua maksaa heti kortilla tai verkkopankin kautta voit valita laskun maksutavaksi. Laskuoston yhteydessä pidätämme oikeuden tarkistaa luottotietosi Qliron kautta. Henkilötietojesi antaminen ja käsittely sekä luottotietojen tarkistaminen on välttämätöntä jotta voimme myöntää sinulle toivomasi luoton.

Yksityishenkilöiden laskut tulee maksaa 14 päivän sisällä ja yrityslaskut 21 päivän sisällä laskettuna siitä päivästä kun tilaus on lähetetty varastostamme. Lasku päivitetään ja lähetetään sinulle kirjeenä tai sähköpostina riippuen valitsemastasi vaihtoehdosta. Lasku tulee maksaa pankkisiirtona. Huomioi että veloitamme myös laskutusmaksun 2,90 € yksityishenkilöiltä. Lisätietoja Qliro Laskusta ja täydelliset laskutusehdot löydät täältä.

Qliro Tili ja Qliro Osamaksu

Kun valitset osamaksun saat vahvistuksen välittömästi onko luottohakemuksesi hyväksytty. Mikäli hakemustasi ei hyväksytä voit palata takaisin ja valita toisen maksutavan.

Sinulla voi olla yksi tai useampi yhtäaikainen osamaksu jolloin Qliro AB kokoaa kaikki ostokset kuukausittaiselle laskulle. Voit milloin tahansa päättää osamaksusopimuksen maksamalla jäljellä olevan summan.

Voit valita seuraavista osamaksuvaihtoehdoista
Maksutapa 6 kk 12 kk 36 kk Tili
Käsittelymaksu 29 95 EUR 39 95 EUR 39 95 EUR 0 EUR
Laskutusmaksu 3 95 EUR 3 95 EUR 3 95 EUR 3 95 EUR
Vuosikorko 0 % 0 % 14 95 % 22 00 %
Todellinen vuosikorko 1000 EUR ostoksesta
Todellinen vuosikorko 19 76 % 16 94 % 28 68 % 33 42 %
Kuukausimaksu 175 67 EUR 90 58 EUR 40 03 EUR 97 33 EUR
Maksettava kokonaismäärä 1 054 EUR 1 087 EUR 1 441 EUR 1 168 EUR

Täydelliset ehdot

Qliron täydelliset Tili- ja Osamaksu-ehdot löydät täältä.

Katso myös Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot.

Arvokupongit alennuskoodit ja lahjakortit

Jos arvokuponkiin alennuskoodiin tai lahjakorttiin liittyy ehto esimerkiksi vähimmäissumma jolla täytyy ostaa tai että se on voimassa vain tietyissä tuotekategorioissa tulee ehdon täyttyä jotta arvokuponki alennuskoodi tai lahjakortti olisi voimassa. Virheelliset tilaukset mitätöidään jälkikäteen.

Alennuskoodeja ei voida yhdistää eivätkä ne kelpaa maksuksi mahdollisiin toimituskuluihin tai laskutuslisiin. Pidätämme oikeuden mitätöidä tilaukset joissa alennuskoodiin liittyviä ehtoja ei ole täytetty tai jos henkilö tai talous käyttää useita alennuskoodeja.

Jos käytät katumisoikeutta tai avokauppaa tai teet reklamaation et voi saada takaisin suurempaa arvoa kuin mitä olet maksanut tuotteesta. Jos olet ostanut useita tuotteita arvosetelillä alennuskoodilla tai lahjakortilla joka oikeuttaa esim. 10 euron alennukseen jaetaan alennuksen arvo suhteellisesti kaikkien ostettujen tuotteiden välillä. Jos hyödynnät katumisoikeutta reklamaatiota tai avokauppaa saat takaisin tuotteen arvon kun siitä on vähennetty alennus.

Esimerkki:

  1. Ostat neljä tuotetta hintaan 12 50 €/kpl. Tuotteiden yhteenlaskettu arvo on 50 €.
  2. Saat 10 euron alennuksen alennuskoodilla. Alennus jaetaan tuotteiden kesken 2 50 €/tuote.
  3. Maksat yhteensä 40 € + mahdolliset toimitus- ja laskutuskulut.
  4. Palautat yhden tuotteista ja saat takaisin 12 5 € - 2 50 € eli yhteensä 10 €.

Alennus- ja kampanjatuotteet

Alennustuotteiden (aletuotteiden) ja kampanjatuotteiden hinnat ovat voimassa ilmoitettuun viimeiseen voimassaolopäivämäärään asti. Ellei alennus- tai kampanjatuotteille ole ilmoitettu viimeistä voimassaolopäivää on kyseinen tarjous voimassa kunnes tuote on myyty loppuun Lekmerin varastosta.

Kampanjat kuten ”osta 3 maksa 2” ovat voimassa ainoastaan yhden kerran ostokertaa kohti (ei siis esimerkiksi ”osta 6 maksa 4” tai ”osta 9 maksa 6” jne.).

Haluatko olla osa upeaa joukkoamme?

Meidän seurassamme jokainen päivä on hauska – Don´t Monday it!

Kasvamme vauhdilla ja etsimme jatkuvasti uusia kykyjä, jotka ovat valmiita tarttumaan seuraavaan haasteeseen. Tutustu urasivuumme ja katso sopisiko joku vapaista työpaikoistamme juuri sinulle! Klikkaa tästä!